Nega kose, trepavica, i obrva

јануар 19, 2016 4 Comments



Nikad baš nisam puno razmišljala o nezi kose jer mi nije pridavala probleme. Onda je krenulo farbanje i razno eksperimentisanje. Prvi put kada mi je zafalio balzam je kad sam se usudila da na prirodan način posvetlim kosu limunovim sokom. Ukratko: kosa mi je ostala iste boje i žešće sam je isušila. Od tada mi se uvek nalazio balzam u kupatilu.
6-7 godina kasnije,  istraživajući ulja za lice, što je za mene u tom momentu bila totalno wtf stvar, skontala sam kako ulja mogu biti blagotvorna i za negu kose jer za razliku od hemijskih preparata, ulja prodiru u vlas i samim tim pružaju delotvorniju negu. Naravno, ako vam je kosa već oštećena, možete je mazati čime god želite, kosa se neće regenerisati pošto je kosa zapravo mrtva dok je samo koren živ. Tu jedino makaze pomažu. Ako vam je kosa u savršenom stanju (blago vama), negujte je bez obrzira kako bi smanjili šanse za suvim i ispucalim krajevima.

Nakon što su me ulja za lice ostavili u pozitivnom raspoloženju, odlučila sam se da smanjim upotrebu hemikalija i pređem na nešto prirodnije. Utiske pročitajte u nastavku :)

Ricinusovo ulje (Ricinus Communis / Caster oil)

Ricinusovo ulje je izuzetno dobro kosu, trepavice i obrve. Sadrži omega-6 i omega-9 esencijalne masne kiseline, vitamin E, ricinoleinsku, oleinsku i linolnu kiselinu, antioksidanse, ima antibakterijska i anti-gljivična svojstva. U prevodu:
  • Smanjuje opadanje i ubrzava rast vlasi
  • Smanjuje pojavu peruti i kožne iritacije temena
  • Smanjuje ispucale krajeve
  • Hidrira  i jača vlas

    Ulje koje koristim je od Marigold-a. Kao što sam navela, dosta je gusto, čak i kad se boca potopi u toplu vodu a dizajn boce ni malo ne pomaže - ima sitnu rupicu iz koje ulje jedva teče. Nanosim ga skoro svako veče na trepavice i obrve pošto su dosta retke. Primetila sam znatno manje opadanje i samim tim uspeju duže narasti. Nažalost. nisam nikakvu revolucija doživela, i dalje su takve kakve su, ali u primetno boljem stanju, što je dobro. Nemojte se brinuti da će vam ulje ući u oko, njegova gustina sprečava da se to desi :) Naravno, prvenstveno ne treba preterivati pri nanošenju i neće biti nikakvih problema.
    Što se kose tiče, neki tvrde da ubrzava rast za čak 3 puta! Ali redovnim nanošenjem. Ja nisam bila toliko istrajna pa vam ne mogu svedočiti. Nanosila sam ga na teme glave nekoliko sati pre pranja kose. Kosa je bila meka i negovana.
    Zbog svoje gustine i težine nanošenja (pola ostane na kosi pre nego što mi prsti stignu do temena), koristim ga prvenstveno za negu obrva i trepavica i tu sam u potpunosti zadovoljna i preporučujem da ga probate. Budite istrajni i primetićete razliku :)

    Kokosovo ulje (Cocos Nucifera / Coconut oil)

    Ko se još nije načitao kako je kokosovo ulje dobro za bukvalno sve? Možete ga jesti, mazati na lice i telo, s njim negovati obuću, mršaviti, skidati celulit, poboljšati probavu i opšte zdravstveno stanje, možete i kosu oprati s njim, koristiti ga u home-made pastama za zube, štiti od kancera i infekcija, čak i strije uklanja a i čula sam da pomaže u ljubavnim jadima... ZAISTA ima široku upotrebu, ali ovaj put ću se zadržati na nezi kose :)
    Kao i ricinusovo, kokosovo ulje je bogato antioksidansima, antibakterijskim i antigljivičnim svojstvima, sadrži Vitamin E kao i Vitamin K, gvožde i laurinsku kiselinu. A šta to vašoj kosi znači?
    • Hrani i štiti
    • Hidrira kosu i daje joj sjaj
    • Povećava dotok krvi do temena
    • Jača kosu i sprečava pucanje krajeva
    • Pomaže u otklanjanju peruti
    • Olakšava rasčešljavanje
    i još mnogo toga...


    Kokosovo ulje koje koristim proizvodi Herbateria. Zavisnosti od kog godišnjeg doba čitate ovaj post, može se naći u tečnom ili u čvrstom stanju. Vrlo se lako i brzo topi, dovoljno mu je 10 min da odstoji u toploj vodi. Kad se otopi, dobije žućkastu boju i biva dosta tečan tako da je lako raditi s njim. Prvo dobro očešljam kosu i nanosim manju količinu na teme i onda polako povećavam količinu kako se spuštam prema krajevima gde se trudim što obimnije da ga nanesem. Ostavljam tako kosu minimum dva sata da se krčka i onda je šamponiram. Šampon nanosim samo na teme i tu gradim penu kako bi se najveća količina ulja skinula. Zatim iscedim penu iz kose da se skine manji deo ulja i sa krajeva (kako bi ipak ostao bar neki sloj koji će joj dati sjaj i pružiti dodatnu negu). Kosa se jako lako rasčešljava, a kad se osuši je kao bajka! Dobija se isti efekat kao posle balzama - meka, nežna, rastresita i sjajna. Balzam mi drži sjaj možda 2 dana dok sa kokosovim uljem traje skroz do sledećeg pranja :)
    Ako vam kosa pati, šta čekate, pravac u kupovinu! :D

    Razmišljanja...

    Ima par stvari što nisam navela u samim mini-recenzijama/how-to kako ne bih skrenula sa teme, pa koga zanimaju moje brige i razmišljanja o ovim uljima neka nastavi s čitanjem.
    Kao prvo, kvalitet ova dva ulja su pod upitnikom. Na Marigoldovom stoji da je 100% čisto što znači da dobijate ono što tražite, ali nigde ne stoji način proizvodnje i poreklo što bi se po nekom pravilu trebalo nalaziti na bocama pravih ulja. Slična priča je i sa Herbateriom samo još gora - uopšte se ne navodi da je čisto, čak ni latinski naziv ne piše na pakovanju, jedino ga na sajtu navode. I po teksturi me jako podseća na vazelin... (imajte samo na umu da je ovo moj prvi susret sa kokosovim uljem tako da možda i treba da bude vazelinast :D) A tu je i cena... Kada je uporedite sa nekim recimo Oshadhi uljima koja imaju sertifikate i priznanja, dođe vam da se zapitate... Bila sam pisala Marigoldu pošto se na njihovom sajtu jedino ružino ulje vodi kao nerafinisano. Da li to znači da su ostala, pa i ovo, rafinisano? I na koji način? Odgovor nisam dobila... Kada potrošim kokosovo ulje imam u planu da kupim nerafinisano iz zdrave hrane koje se može koristiti u ishrani (tamo je bar navedena ta činjenica) pa ću baš uporediti. Nemojte me pogrešno shvatiti, ne kažem da su ova ulja loša, zapravo možete zaključiti iz onog što sam napisala da sam skroz zadovoljna samo nemojte očekivati da će vam delovati na sve načine na koje može.

    Volela bih kada bi se neko sa malo više znanja o uljima uključio u ovu temu kako bi svi bili malo pametniji. Tako da pišite, podelite s nama vaše iskustvo i znanje. Pomozimo jedni drugima :)

    Do sledeće recenzije,
    Aleksandra

    4 comments

    Write comments
    Teodora
    AUTHOR
    19. јануар 2016. 23:20 delete

    I ja koristim ricinusovo ulje za negu trepavica i obrva, primetim da su mi trepavice lepše i gušće, a da mi obrve brže rastu kada dosledno nanosim ulje pred spavanje. :) Što se tiče Herbateria kokosovog ulja, ono je rafinisano, što znači da je prošlo više filtera. Sve masne kiseline su pritom zadržane, a to je ono što ishranjuje kožu i kosu. :) I to jeste 100% kokosovo ulje, nema nikakvih dodataka. Tekstura je takva kakva je, kad probaš i nerafinisano videćeš da je ista. Obožavam kokosovo ulje, što za hranu, što za telo, što za kosu!

    Reply
    avatar
    jos1blog
    AUTHOR
    20. јануар 2016. 17:08 delete

    Ali šta je sa procesom dobijanja ulja? Na kojoj temperaturi je ono dobijeno? Mnoga lepa svojstva se mogu izgubiti na previše visokim temperaturama. I da li to onda znači da se mogu koristiti i za ishranu? Nekako se ne bih usudila... :D Neka razlika postoji između ovih i onih skupljih sa sertifikatima, samo je pitanje šta. Ne smeta mi ako nije najvećeg kvaliteta, samo da najbitnija svojstva ostanu netaknuta. Jer verujem da nikome ne treba ulje iz kojeg su život iscedili i koje zbog toga bukvalno ništa ne radi kada se nanese.

    Reply
    avatar
    Teodora
    AUTHOR
    20. јануар 2016. 21:51 delete

    Tebi ova ulja očigledno rade posao, kao što si napisala, tako da iz njih sigurno nije "život isceđen". :) Ako vidiš rezultate, to već treba nešto da ti govori. Što se tiče procesa dobijanja ulja, nisam sigurna o kojim temperaturama je reč, ali znam da se kokosovo ulje nabavlja od seljaka na Filipinima i slično, gde higijenski uslovi nisu uvek najbolji. Takvo ulje mora biti filtrirano (fizički) i mislim da je Herbateria ulje upravo takvo, jer mi je tim rečima rečeno. Ne verujem da je izlagano visokim temperaturama niti bilo kakvim hemikalijama. Terminologija je tu malo nezgodna, jer postoje različiti načini i stepeni rafinacije, a sva ta ulja se na kraju zovu "rafinisana". :) Hemijskom rafinacijom na visokim temperaturama (dakle, najgori slučaj) se gube vitamini i minerali, ali recimo masne kiseline u kokosovom ulju ostaju, kao što sam napisala u prethodnom komentaru. To je ono što neguje kožu, iako vitamini i minerali svakako doprinose i poželjno je da su i oni prisutni.

    Ja sam za ishranu koristila organsko, nerafinisano kokosovo ulje marke Beyond, ali ono što mnogi ljudi koriste za prženje je rafinisano kokosovo ulje u pravom smislu te reči, potpuno prečišćeno. Ono je apsolutno pogodno za te namene, isto kao i zejtin, iako su to nezdrave opcije. :) Definitivno je zanimljiva tema za diskusiju, jer stvari nisu crno bele.

    Reply
    avatar
    27. јул 2017. 11:52 delete

    Koristim kokosovo ulje od kada sam pročitala post(mesec dana)
    Žao mi je što ranije nisam stigla, kosa je meksa kada se uspete, miris je izvanredan , a dlaka nekako svilenkasta.Ja prenocim sa uljem na kosi.Uskoro ću i ricinusovo da pocnem, vidim pozitivne reakcije
    ��

    Reply
    avatar